Zarar gören 46 hektarlık alana fidan dikildi
Edirne'nin Lalapaşa ilçesine bağlı Ömeroba Köyü kırsalında, geçtiğimiz yıl çıkan orman yangınında zarar gören alanlarda ağaçlandırma çalışmaları gerçekleştirildi.
Edirne Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, yangından etkilenen bölgelerde yeniden yeşillendirme çalışması yapıldı. Geçen yıl meydana gelen orman yangınında yaklaşık 46 hektarlık alan zarar görürken, bölgenin yeniden ormanlık alana kavuşması için harekete geçildi.
Çalışmalar kapsamında zarar gören alanlara yaklaşık 146 bin fidan dikildi. Yetkililer, dikilen ağaç türlerinin bölgenin toprak yapısı ve doğal bitki örtüsüne uygun olarak seçildiğini belirtti.
Öte yandan, dikimi yapılan fidanların sağlıklı şekilde büyümesi amacıyla alanların periyodik olarak kontrol edildiği ifade edildi. Yapılan çalışmalarla birlikte yangından zarar gören alanların yeniden yeşermesi hedefleniyor.