Yağmur yağarken sulama: Tasarruf çağrıları havada kaldı
Edirne'de etkili olan yağışa rağmen belediyeye ait otomatik sulama sistemlerinin çalışmaya devam etmesi vatandaşların tepkisine neden oldu. Yağmur altında park ve yeşil alanların sulanması, su tasarrufu konusundaki çağrıları yeniden gündeme taşıdı.
Kentte gün boyunca aralıklarla devam eden sağanak sırasında, bazı park ve refüjlerde sulama sistemlerinin aktif şekilde çalıştığı görüldü. Özellikle 15 Temmuz Cumhuriyet ve Demokrasi Şehitleri Parkı’nda yağmur altında çalışan fıskiyeleri gören vatandaşlar duruma tepki gösterdi.
Son dönemde kuraklık riski ve azalan su kaynakları nedeniyle vatandaşlara sık sık tasarruf çağrısı yapıldığını hatırlatan kent sakinleri, belediyenin uygulamasının çelişki oluşturduğunu savundu. Vatandaşlar, “Vatandaştan sürekli suyu dikkatli kullanması isteniyor ancak yağmur yağarken sulama yapılması büyük bir israf” diyerek duruma tepki gösterdi.
Otomatik sulama sistemlerinin hava koşullarına göre ayarlanması gerektiğini ifade eden vatandaşlar, yağışlı havalarda sistemlerin devre dışı bırakılmasının önemli olduğunu belirtti. Yağmurun toprağı yeterince suladığı bir ortamda sistemlerin çalışmasının gereksiz su tüketimine yol açtığını söyleyen vatandaşlar, bunun plansızlık ve denetim eksikliğinden kaynaklanabileceğini öne sürdü.
Özellikle geçtiğimiz yaz yaşanan kuraklık dönemini hatırlatan vatandaşlar, kamu kurumlarının su tasarrufu konusunda topluma örnek olması gerektiğini dile getirdi. Belediye kaynaklarının daha verimli kullanılmasını isteyen vatandaşlar, sulama sistemlerinin kontrol edilerek benzer görüntülerin yaşanmaması gerektiğini ifade etti.