Şeyh Şüceaddin Camii eski ihtişamına kavuştu

Edirne'de restorasyon çalışmaları tamamlanan tarihi Şeyh Şüceaddin Camii, yıllar sonra yeniden cemaatine kapılarını açtı. Yaklaşık iki yıl süren ihya çalışmalarının ardından camide ilk Cuma namazı kılındı.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Osmanlı döneminden günümüze uzanan geçmişiyle dikkat çeken yapının, II. Murad döneminde mescit olarak yaptırıldığı, Kanuni Sultan Süleyman döneminde ise 1535 yılında camiye dönüştürüldüğü öğrenildi.

Tarihi cami, 1700’lü yılların ortasında meydana gelen depremde büyük zarar görürken, uzun yıllar harap halde kaldı. Yapıdan günümüze yalnızca minarenin bir bölümü ulaşabildi.

Tunca Nehri taşkın koruma seddesinin arkasında bulunan camide başlatılan restorasyon ve ihya çalışmaları yaklaşık 18 ay sürdü. Çalışmalar kapsamında yapı aslına uygun şekilde yeniden ayağa kaldırıldı.

Restorasyonun tamamlanmasının ardından yeniden ibadete açılan Şeyh Şüceaddin Camii’nde vatandaşlar yıllar sonra ilk kez Cuma namazında saf tuttu. Tarihi caminin yeniden ibadete açılması vatandaşlar tarafından da memnuniyetle karşılandı.