Orman Yangınlarına Karşı Süloğlu'nda Ortak Mesaj

Edirne'de çevre bilincini artırmak ve orman yangınlarına karşı farkındalık oluşturmak amacıyla Süloğlu Barajı çevresinde 'Orman Benim' etkinliği gerçekleştirildi. Etkinlik kapsamında vatandaşlar, öğrenciler ve kurum temsilcileri çevre temizliği yaparak doğanın korunmasına katkı sundu.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonunda düzenlenen etkinlikte, orman yangınlarına neden olabilecek atıkların doğaya bırakılmaması konusunda katılımcılara bilgilendirme yapıldı. Çevrede bulunan cam şişeler, plastik atıklar ve çeşitli çöpler toplanarak alan temizliği gerçekleştirildi.

Etkinliğe katılan İslam Köse, ormanların korunmasının yalnızca yangın dönemlerinde değil, yılın her döneminde önem taşıdığına dikkat çekti.

Köse, çevre duyarlılığının toplumun tüm kesimlerine yayılması gerektiğini belirterek, “Yeşil vatanımızı korumak için 81 ilde sahadayız. Ormanı korumak sadece yangın anında değil, yangın çıkmadan önce başlar. Orman yangınlarına sebep olan atıklara karşı el ele veriyor, ‘Orman Benim’ diyerek geleceğimize sahip çıkıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Program boyunca özellikle yaz aylarında artan orman yangını riskine dikkat çekilirken, doğaya bırakılan küçük bir cam parçası ya da yanıcı atığın bile büyük felaketlere yol açabileceği vurgulandı. Vatandaşlardan piknik ve mesire alanlarında daha dikkatli davranmaları istendi.