Edirne İl Genel Meclisi'nde bayram sonrası ilk mesai
Edirne İl Genel Meclisi'nin haziran ayı olağan toplantıları başladı. İl Genel Meclis Başkanı Çiğdem Gegeoğlu'nun başkanlığında gerçekleştirilen ilk birleşimde, çeşitli komisyonlar tarafından hazırlanan raporlar meclis üyelerinin görüşüne sunuldu.
İl Özel İdaresi Meclis Toplantı Salonu’nda yapılan toplantının açılışında konuşan Başkan Gegeoğlu, meclis üyelerinin Kurban Bayramı’nı kutlayarak sağlık, huzur ve bereket dileklerinde bulundu.
Mayıs ayı son birleşimine ait tutanak özetinin okunup oy birliğiyle kabul edilmesinin ardından gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi. İlk olarak Plan ve Bütçe Komisyonu’nun hazırladığı rapor ele alındı. Raporda, ekonomik ömrünü tamamlayan ve bakım giderleri yüksek seviyelere ulaşan araçların satışına ilişkin değerlendirmeler yer aldı.
Toplantıda daha sonra Sivil Savunma ve Tabii Afetler Komisyonu raporu görüşüldü. Raporda, il genelindeki devlet ve özel eğitim kurumlarında afet ve acil durumlarda kullanılmak üzere ayrılan sığınak alanlarının mevcut durumu incelendi. Olası afetlere karşı hazırlıklı olunmasının önemine vurgu yapılan rapor, meclis üyeleri tarafından değerlendirildi.
Haziran ayı toplantılarının ilk oturumunda ayrıca kamu kaynaklarının etkin kullanımı ve il genelinde yürütülen hizmetlerin verimliliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar hakkında bilgi verildi. İl Genel Meclisi’nde komisyon raporlarının görüşülmesine ay boyunca devam edileceği belirtildi.