Edirne'de çevre bilinci pedallarla yayılıyor
Türkiye Çevre Haftası etkinlikleri kapsamında Edirne'de düzenlenen bisiklet turunda çevre bilinci ve sürdürülebilir yaşam mesajları verildi. 'Dünya Bize Emanet' temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte, bisiklet tutkunları çevre dostu ulaşımın önemine dikkat çekti.
Edirne Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen organizasyona kentte faaliyet gösteren bisiklet kulüpleri yoğun ilgi gösterdi. Çevre konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlayan etkinlikte katılımcılar, bisikletleriyle şehir turu yaparak geri dönüşüm, sıfır atık ve doğanın korunmasına yönelik mesajlar verdi.
Etkinlik boyunca çevre dostu ulaşım araçlarının kullanımının yaygınlaştırılmasının önemine vurgu yapılırken, bisikletin hem sağlıklı yaşamı destekleyen hem de çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlayan bir ulaşım aracı olduğu ifade edildi.
Programa Ticaret İl Müdürü Mustafa Kurt, İl Müdür Yardımcısı Mert Sümer, kurum çalışanları ve çok sayıda bisiklet sporcusu katıldı. Çevre temalı dövizler taşıyan katılımcılar, gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir dünya bırakılması için ortak sorumluluk bilinciyle hareket edilmesi gerektiğini belirtti.
Türkiye Çevre Haftası kapsamında gerçekleştirilen etkinlik, çevre duyarlılığının artırılmasına yönelik farkındalık çalışmalarına katkı sunarken, doğanın korunmasına yönelik toplumsal bilincin güçlendirilmesi açısından da önemli bir organizasyon olarak değerlendirildi.