Ay-Yıldızlı Güreşçi Avrupa Şampiyonluğu'nu Edirne'ye getirdi

Bulgaristan'ın Samakov kentinde gerçekleştirilen U17 Avrupa Güreş Şampiyonası'nda mindere çıkan Edirneli milli sporcu Kıymet Rümeysa Tezcan, kadınlar 69 kiloda Avrupa Şampiyonu olarak önemli bir başarıya ulaştı. Turnuva boyunca sergilediği mücadeleyle dikkat çeken genç güreşçi, kazandığı altın madalya ile hem Türkiye'nin hem de Edirne'nin gururu oldu.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Şampiyonaya etkili başlayan Tezcan, ilk turda Rus rakibi Polina Efimova’yı 7-5 yenerek üst tura yükseldi. Çeyrek finalde Azerbaycanlı Simura Abdullayeva ile karşılaşan milli sporcu, rakibini 17-6 mağlup ederek yarı finale adını yazdırdı.

Yarı final müsabakasında İsveçli Sofia Tuominen Mirkovic ile karşı karşıya gelen Tezcan, mücadelede 6-4 öndeyken rakibini tuşla yenerek finale çıkmayı başardı. Finalde ise U15 Avrupa Şampiyonu Letonyalı Darja Markova ile altın madalya için mindere çıkan başarılı sporcu, 6-1 öndeyken tuşla galip gelerek Avrupa Şampiyonluğu’nu kazandı.

Bu büyük başarıyla memleketi Uzunköprü’de sevinçle karşılanan Kıymet Rümeysa Tezcan, Türk güreşinin gelecek vadeden isimleri arasında gösterilmeye devam ediyor. Edirne’den ve spor camiasından çok sayıda tebrik mesajı gelirken, elde edilen şampiyonluk “gelecek adına önemli bir zafer” olarak değerlendirildi.

Milli sporcu ve teknik ekibinin, önümüzdeki şampiyonalarda da Türkiye’ye yeni başarılar kazandırması bekleniyor.