Edirne 24°C
Video Galeri Foto Galeri Arşiv Künye RSS
Ana Sayfa Edirne Keşan Uzunköprü İpsala Havsa Meriç Enez Süloğlu Lalapaşa Spor Trakya Sağlık Bilim-Teknoloji

“ARABALI TRENİ' SEÇEN GURBETÇİ LER YORULMADAN SEYAHAT EDEBİLİYOR - Edirne Gündem Gazetesi
Ana Sayfa » Edirne
“ARABALI TRENİ' SEÇEN GURBETÇİ LER YORULMADAN SEYAHAT EDEBİLİYOR 6.6.2022 - 18:16:25
Yaz tatilini Türkiye'de geçirmek isteyen binlerce gurbetçi, 1400 kilometrelik yolculuklarında rahat ve konforlu yolculuk edebildikleri arabalı treni tercih ediyor.

“ARABALI TRENİ' SEÇEN GURBETÇİ LER YORULMADAN SEYAHAT EDEBİLİYOR

Uzun saatler süren sıla yolculuğunu direksiyon başında yorularak geçirmek istemeyen gurbetçiler, araçlarını vagonlara yükledikten sonra Türkiye'ye gelene kadar rahat ve konforlu şekilde seyahat edebiliyor. Avusturya Villach'tan Türkiye'ye yolculuğunda 1400 kilometre yol alan "Optima Ekspres"; Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan ve Bulgaristan güzergahından Kapıkule Tren Garı'na ulaşıyor.
            Gümrükteki işlemlerin ardından Edirne merkezindeki Ayşekadın Garı'na gelen trenin, kalkış ve varış noktası arası yaklaşık 40 saat sürüyor. Genellikle okul çağında çocuğu olmayan veya emekli gurbetçiler, okulların kapanmasını beklemeden Türkiye'ye gelmeye başladı.
            Avusturya`nın Villach şehrinde arabalarını oto kuşet vagonlara yükleyen gurbetçiler, kompartımanda rahat şekilde yorulmadan yolculuk yapmanın keyfin çıkarıyor.
            “Arabalı tren çok daha rahat”
            Almanya’dan "Optima Ekspres" gelen Alper Özkırım, yaklaşık 40 saatlik yolculuklarında hem rahat hemde konforlu seyahat edebildiklerini söyledi.
            Özkırım, “Stuttgart civarından geliyorum. Yolculuk iyiydi, güzel bir yolculuk oldu. Yolculuğumuz yaklaşık 40 saat sürüyor ama ben çok rahat ediyoruz. Arabalı tren çok daha rahat oluyor hem sürücü yorulmuyor hem de arabayı yormuyoruz. Öbür türlü uzun yol yaptığın zaman direksiyon başında yoruluyoruz. Konforlu bir yolculuk geçiriyoruz, restoranda yemeğimizi yiyebiliyoruz. Yani her tür dinlenebiliyorsunuz O yüzden de treni seçtik. Buradan da karayolu ile İzmir Tire'ye geçeceğim. 800 kilometre yapacağız gene.” Dedi.
            “Emniyetli ve konforlu yolculuk yapabiliyorum”
            Almanya’da gelen İbrahim Şahin, tek araç kullanmanın zor olduğunu arabalı trenin daha güvenli olduğunu belirtti.  Şahin, “Ben tek kişi geldiğim için karayolu ile araç kullanmak zor oluyor. Bu şekilde daha emniyetli ve konforlu yolculuk yapabiliyorum. Yaşımız da olduğu için 2 bin kilometre yol gözümüzde büyüyor. Hem aracımızı getirip hem de rahatlıkla konforlu bir şekilde vatanımıza gelebiliyoruz.” İfadelerine yer verdi.
            “Konforlu bir ulaşım yapabilmek için arabalı treni tercih ediyoruz”

Avusturya’dan gelen İlyas Peker şunları kaydetti; “Yolda gümrüklere takılmamak ve daha konforlu bir ulaşım yapabilmek için arabalı treni tercih ediyoruz. Yaklaşık 40 saat süren bir yolculuğumuz oldu. Buradan da aracımızı alıp memleketimize Uşak’a yola çıkacağız.”
            “İlk defa denemek istedim. Gayet rahat”
            Almanya’dan gelen Hasan Hüseyin Ali,  ilk defa arabalı tren ile seyahat ettiğini oldukça rahat ve konforlu yolculuk geçirdiğini belirtti.  Ali, “İlk defa denemek istedim. Gayet rahat içerisinde restoranı dinlenme alanları var. Araba sürerek de gelsem aynı saatte gelecektim. Bu şekilde hem ben direksiyon başında yorulmadım. Hem de konforlu bir şekilde seyahat ettim. Buradan aracımı alıp İzmir’e gidip tatilimi yapacağım.” Şeklinde konuştu.
            “Bizim için arabalı tren çok iyi oluyor yorulmadan geliyoruz”
            Almanya’dan gelen Salih Doğruyol ise tren yolculuğunun rahat geçtiğini ve yorulmadan ülkeye gelebildiklerini söyledi. Doğruyol, “yolculuğumuz çok güzel geçti. Uzun yıllardır optima ekspress ile seyahat ediyorum. Bizim için arabalı tren çok iyi oluyor yorulmadan geliyoruz. Herkesin bir kabini oluyor tren içerisinde istediğimiz gibi yatıp dinlenebiliyoruz. Yemeğimizi yiyebiliyoruz. Rahatlıkla sohbet ederek bir yolculuk geçiriyoruz. Yaş itibari ile artık uzun yola dayanıyoruz. Saatlerde araç kullanmak bizleri de yoruyor. Bu şekilde yorulmadan konforlu bir şekilde ülkemize gelebiliyoruz. Aracımı aldıktan sonra İstanbul’a daha sonra da Bodrum’a geçerek tatilimizi yapacağız.” Dedi.
            Edirne Tren garına gelen gurbetçiler buradan da araçlarına binerek karayolu ile memleketlerine yola koyuluyor.
Barış Karapaça

Kaynak: Barış Karapaça 1510 Kişi tarafından okundu.
Yazdır Yorum Ekle
1 2 3 4 5 Henüz puan verilmemiş

Yorumlar  ( 0 ) yorum
İlk yorumlayan siz olun. Yorum yapmak için tıklayınız.
Bu Kategoriye Ait Diğer Başlıklar
ULAŞIMDA AKSAMALAR YEREL YÖNETİM SORUNU ULAŞIMDA AKSAMALAR YEREL YÖNETİM SORUNU 18.8.2022
MEHMETÇİK, ÖLÜME TERK EDİLEN GÖÇMENLERE YARDIM ELİNİ UZATTI MEHMETÇİK, ÖLÜME TERK EDİLEN GÖÇMENLERE YARDIM ELİNİ UZATTI 18.8.2022
VAKALARIN ARTMASI BEKLENİYOR VAKALARIN ARTMASI BEKLENİYOR 18.8.2022
BAŞKAN TERCAN ZİYARETLERİNE DEVAM EDİYOR BAŞKAN TERCAN ZİYARETLERİNE DEVAM EDİYOR 18.8.2022
            BAĞIMLILIKLA MÜCADELE KOORDİNASYON KURULU VALİ KIRBIYIK BAŞKANLIĞINDA TOPLANDI BAĞIMLILIKLA MÜCADELE KOORDİNASYON KURULU VALİ KIRBIYIK BAŞKANLIĞINDA TOPLANDI 18.8.2022
EDİRNE'DE UKRAYNALI ÇİFTİN ARAÇTA BIRAKTIĞI KÖPEK HAVASIZLIKTAN TELEF OLDU EDİRNE'DE UKRAYNALI ÇİFTİN ARAÇTA BIRAKTIĞI KÖPEK HAVASIZLIKTAN TELEF OLDU 18.8.2022
GURBETÇİLER DÖNÜŞ YOLUNDA KAPIKULE'DE GURBETÇİLER DÖNÜŞ YOLUNDA KAPIKULE'DE "HIZLI GEÇİŞTEN" MEMNUN 18.8.2022
EDİRNE'DEKİ TARİHİ KONAKLAR RESTORE EDİLECEK EDİRNE'DEKİ TARİHİ KONAKLAR RESTORE EDİLECEK 18.8.2022
EDİRNE'DE KANALİZASYONA DÜŞEN KOYUN KURTARILDI EDİRNE'DE KANALİZASYONA DÜŞEN KOYUN KURTARILDI 18.8.2022
BULGARİSTAN'DA ÇIKAN ORMAN YANGININDA ALEVLER EDİRNE'DEN GÖRÜLEBİLİYOR BULGARİSTAN'DA ÇIKAN ORMAN YANGININDA ALEVLER EDİRNE'DEN GÖRÜLEBİLİYOR 18.8.2022
Anket
Edirne haberlerini nasıl ve nereden takip ediyorsunuz?

Yerel Gazete 102

Süloğlu
Lalapaşa
Spor

Sitemizde bulunan yazı, video, fotoğraf ve haberler izinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

© Copyright - 2005-2022 Edirne Gündem Gazetesi Tüm Hakları Saklıdır.